23 Temmuz 2009 Perşembe

Alkol Nasıl Bırakılır

İçindeki alkol oranının az olması sebebiyle, sanki bira gibi hafif alkollü içkilerin daha az zararlı olduğu şeklinde yanlış bir kanı vardır. Oysa, bira dahil bütün hafif alkollü içkiler, en az, alkolü fazla olan içkiler kadar tehlikelidir. Ayrıca, bira, şampanya gibi gazlı - köpüklü içkiler alındığında alkolün mideden emilimi ve kana karışması daha hızlı olmaktadır. Biranın etkisinin çabuk görülmesinin sebebi budur; Bira, alkole dayanıksız kişilerin alkole alışarak ileride gerçek alkolik olmalarını sağlaması yönünden önemlidir. Bira, alkolizmin başlangıcıdır. Bazı kişiler biranın idrarı arttırdığı gerekçe¬siyle böbrek taşlarının düşürülmesinde yararlı olacağını ileri sürerler. Biranın, böbrek hastalıklarına yararı bir yana, böbreklerin çalışmasını bozduğu bir gerçektir. Ayrıca, birada, köpürtücü olarak kullanılan kobalt da, ölümlere sebep olan bir maddedir.

2 yorum:

  1. ayni fikirdeyim ama icmesi cok zevk veriyor ama birakmasida cok aci geliyor günde 3 veya 4 sise icmesem bir eksiklik hisi sariyor moralim bozuluyor cok kez denedim ama hic basarili olamadim kendimi alkolik olarak görmüyorum ama herkez zamanla cogalir diyor 18 seneden beri iciyorum ne cogaldi nede azaldi yilda sadece bir ay birakiyorum o da ramazan ayinda ve mübarek kandil gecelerinde icmem ben alkolikmiyim?

    YanıtlaSil
  2. helalin var değilsin canım alkolik olsan o günler de içersin hehehehehehehe :)

    YanıtlaSil